איך להקל על כאב הגב בבוקר

מי שסובל מכאבי גב עזים בעת הקימה משנת לילה זה סממן מובהק לכך שהוא שוכב בתנוחה לא נכונה. כאב הגב נגרם כתוצאה מכך שהשכיבה הלא נכונה למשך שעות ארוכות גורמת לכיפוף עמוד השדרה ולחץ של החוליות על השרירים והעצבים ביניהן וסביבן.
המוטו העיקרי שלי הוא מניעה. עשו כל אשר לאל ידכם כדי למנוע את הכאבים. חשוב מאוד שתלמדו איך לשכב נכון בזמן שנת הלילה הארוכה, כדי שכלל לא ייווצרו כאבי גב בבוקר. על דרכי המניעה אני מרחיב בהמלצות שלי לגבי שכיבה נכונה, וכן לגבי ישיבה נכונה על כיסא, וקימה נכונה מישיבה.

אם לא הצלחתם למנוע את כאבי הגב בבוקר, ובכל זאת קמתם עם גב כואב ותפוס, אני ממליץ לכם על כמה תרגילים פשוטים שיעזרו לכם בשחרורו.

1. הנעת הברכיים: לשכב על הגב, לכופף ברכיים אל הבטן, כשכפות רגלים לכיוון הישבן. להניע את הברכיים מצד אל צד (לרדת רק כל עוד לא כואב).  בהורדת הברכיים שואפים ובהרמה חזרה נושפים. מומלץ להתרכז בנשימה, לה יש תפקיד חשוב בריפוי.
2. אותו תרגיל, והפעם בשילוב של הרמת הכתף בצד אליו מורידים את הברכיים, על מנת להגביר את הפיתול בעמוד השדרה. גם כאן חשוב לנשוף בעת העליה ולנשום בירידה.

לתיאום טיפול התקשרו  052-387-5227.

התכנים באתר נועדו לספק אינפורמציה בלבד ואינם עצה רפואית, חוות דעת מקצועית או תחליף אחר להתייעצות עם מומחה.

מצא חן בעיניכם? שתפו למען יוכלו נוספים ליהנות מהמידע.

Share